خانه / پیش بینی ها / اخطاریه شماره ۳۸ سازمان هواشناسی-تاریخ صدور۶آبان۹۴

اخطاریه شماره ۳۸ سازمان هواشناسی-تاریخ صدور۶آبان۹۴

اخطاریه شماره ۳۸ چهارشنبه مورخ ۹۴/۰۸/۰۶

 

پیرو اخطاریه شماره ۳۷ روزسه شنبه مورخ ۹۴/۰۸/۰۵ با توجه به بارش باران که گاهی به سبب تشدید شرایط همرفتی با رشد ابرهای جوششی وقوع تندر همراه خواهد بود، آبگرفتی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها و همچنین لغزندگی جاده ها طی سه روز آینده به شرح زیر پیش بینی می شود:

——–>برای مشاهده متن خبر به ادامه مطلب مراجعه نمایید….


چهار شنبه ۹۴/۰۸/۰۶ : استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی آذربایجان غربی، زنجان، کرمانشاه، کردستان، ایلام، خوزستان، بوشهر، لرستان، همدان، گیلان، قزوین، البرز، تهران، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری.
پنجشنبه ۹۴/۰۸/۰۷: استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، ایلام، همدان، مرکزی، کرمانشاه، کردستان، لرستان، خوزستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران .
جمعه ۹۴/۰۸/۰۸: استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان، ایلام، همدان، مرکزی،  لرستان، خوزستان، زنجان، قزوین، سمنان، قم، البرز و تهران .
 در روزهای آینده با تغییر شرایط، پیش بینی بروز رسانی خواهد شد.
از اینرو توصیه می شود برای حفظ ایمنی احتیاط لازم درتردد جاده ای به سبب لغزندگی ناشی از بارش باران و کاهش دید افقی به علت مه غلیظ در جاده های کوهستانی البرز و تردد در مناطق مستعد بروز سیلاب بکار گرفته شود. 

—————————————————

اخطاریه شماره ۳۷ سه شنبه مورخ ۹۴/۰۸/۰۵

 

پیرو اخطاریه شماره ۳۶روز دو شنبه مورخ ۹۴/۰۸/۰۴؛  تحلیل همدیدی و آینده نگری:
انتقال رطوبت بوسیله شارشهای گرم و مرطوب از عرضهای جنوبی و همچنین از شرق مدیترانه در لایه های زیرین جو و از طرفی گذر تدریجی و آرام ناوه تراز میانی، موجب شکل گیری سامانه بارشی فعال در نیمه غربی کشور شده است.  با وجود زبانه پرفشار در عرضهای شمالی، جبهه گرم این سامانه سبب بارشهای بسیار خوبی در استانهای نیمه غربی، دامنه های زاگرس و دامنه های جنوبی البرز و همچنین تحت تاثیر جریانهای شمالی در استانهای ساحلی دریای خزر و اردبیل خواهد شد. این سامانه تا اوایل هفته آینده همجنان درمناطق یاد شده فعال خواهد بود و اواخر هفته به شمال شرق کشور نیز گسترش خواهد یافت. از روز پنجشنبه با تقویت  جریانهای شمالی ضمن کاهش دما، بارش باران در دامنه های شمالی البرز و سواحل دریای خزر تشدید خواهد شد و ارتفاعات البرز بویژه دامنه های شمالی و مناطق مرکزی آن شاهد بارش برف خواهد بود.
  پیش بینی سه روز آینده:
با توجه به بارش باران که گاهی به سبب تشدید شرایط همرفتی با رشد ابرهای جوششی و قوع تندر همراه خواهد بود، احتمال وقوع شرایط آبگرفتی یا سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها و همچنین لغزندگی جاده ها به شرح زیر پیش بینی میشود:
 سه شنبه ۹۴/۰۸/۰۵ : شمال و جنوب آذر بایجان شرقی، مناطق میانی اردبیل، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و غرب کرمانشاه.
چهار شنبه ۹۴/۰۸/۰۶ : نیمه جنوبی استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و استانهای زنجان، کرمانشاه، کردستان، ایلام، مناطق غربی و شمالی استان خوزستان
پنجشنبه ۹۴/۰۸/۰۷: استانهای گیلان، مازندران، ایلام، جنوب همدان، استان مرکزی، ایلام و شرق کرمانشاه، استان لرستان و خوزستان و شمالغرب چهار محال و بختیاری. در این روز بارش در لرستان و خوزستان در حوزه رود دز قابل توجه و گاهی با رگبار شدید پیش بینی میشود.
استانهای تهران و البرز در روز پنجشنبه با بارش باران،گاهی با رگبار و رعد وبرق همراه خواهد بود که احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در این روز وجود دارد.
 در روزهای آینده با تغییر شرایط، پیش بینی بروز رسانی خواهد شد.
از اینرو توصیه می شود برای حفظ ایمنی احتیاط لازم درتردد جاده ای به سبب لغزندگی ناشی از بارش باران و کاهش دید افقی به علت مه غلیظ در جاده های کوهستانی البرز و تردد در مناطق مستعد بروز سیلاب بکار گرفته شود.                                                                                             

درباره یوسف-جناح