خانه / پیش بینی ها / با فعالیت کم فشار فصلی/شرایط مساعد بارندگی در استان های جنوبی-شرقی

با فعالیت کم فشار فصلی/شرایط مساعد بارندگی در استان های جنوبی-شرقی

بروزرسانی دوشنبه ۲۷مهر۹۴ ساعت۱۵:۳۰

مطابق با اطلاع رسانی قبلی طی روزهای گذشته در مناطق وسیعی از بخش های جنوبی-شرقی گزارش بارندگی شد.همچنین در شمال کشور نیز آمار خیره کننده ای در برخی شهرها به ثبت رسید.از جمله در رامسر که در یک شبانه روز بالای ۲۵۰ میلی متر بارندگی به ثبت رسید.(تصاویر بارشها-کلیک کنید)

این شرایط به صورت محدودتر طی امروز و فردا در بعضی مناطق غرب هرمزگان و تاحدی جنوب شرق فارس و کرمان می توانند سبب بارشهای پراکنده ای گردد.

اما مطابق با آخرین داده های هواشناسی از فردا سه شنبه موج تازه نفسی از سمت غرب به کشور نفوذ خواهد کرد که در پیش بینی بعدی در مورد کم و کیف آن اطلاع رسانی خواهد شد./هواجناح

بروزرسانی چهارشنبه ۲۲مهر۹۴ ساعت ۰۴:۰۰

#هواجناح: برررسی جدیدترین مدلهای هواشناسی نشان می دهد با فعالیت سامانه کم فشار فصلی و مهیا شدن پارامترهای جوی ، در بخش هایی از جنوب کشور شرایط برای بارندگی های با مولفه تابستانه فراهم خواهد شد.

از روز چهارشنبه ۲۲مهر۹۴ فعالیت سیستم مذکور آغاز  و با شدت و ضعف تا روز یکشنبه ۲۶ مهر ادامه دار خواهد بود.

ناپایداریهای های پاییزه روزهای آتیبه گونه ایست که همچون تابستان مناطق مستعد و کوهستانی شانس بیشتری برای دریافت ریزش ها دارند. هرچند به نظر می رسد در برخی مناطق پست و نزدیک ساحل نیز احتمال ناپایداریهای جوی وجود داشته باشد.(خصوصا مرکز هرمزگان).ضمن اینکه ناپایداریها عمدتا در ساعات بعدازظهر و شب اتفاق خواهند افتاد.

-بر این اساس در استان های جنوبی کشور به تفکیک روز احتمال بارندگی در مناطق زیر بیشتر خواهد بود:

(ادامه پیش بینی و نقشه   در    “ ادامه مطلب  “…)

چهارشنبه۲۲مهر۹۴: ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و مناطق مستعد هرمزگان به صورت پراکنده و جزئی

پنجشنبه ۲۳مهر۹۴:مرکز و ارتفاعات شرقی هرمزگان و تاحدی غرب استان

جمعه۲۴مهر۹۴(اوج فعالیت سیستم) :بیشتر مناطق مستعد استان هرمزگان،جنوب سیستان و بلوچستان،جنوب کرمان و به صورت پراکنده تر ارتفاعات جنوب شرق فارس

شنبه۲۵مهر۹۴:ارتفاعات مستعد مرکز و شرق هرمزگان و به صورت پراکنده در جنوب سیستان و بلوچستان

یکشنبه۲۶مهر۹۴:برخی ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان

 

لازم به ذکر است در طی مدت مذکور عبور امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور و ریزش هوای خنک از عرض های بالاتر شرایط را برای ریزش های آسمانی مهیا خواهد نمود.

وضعیت بارش در نمیه شمالی کشور بدین ترتیب پیش بینی می شود:

چهارشنبه۲۲مهر۹۴: شمال غرب کشور،به تدریج شمال و دامنه های البرز/پنجشنبه به صورت پراکنده در نوار شرقی دریای خزر و شمال شرق و تاحدی شرق کشور/جمعه:(با تشدید شرایط ناپایدار) : نوار شمالی کشور و بخش هایی از غرب / شنبه:کل کرانه های دریای خزر و دامنه های البرز و ارتفاعات شمالی-شرقی زاگرس / یکشنبه(باتضعیف بارشها) : در بخش هایی از دامنه های مرکزی و شرقی البرز و تاحدی شمال شرق کشور

22-27MEHR84-PREC

#پیش بینی وضع هوای شهرستان بستک:

مطابق با توضیحات داده شده در شهرستان بستک طی روزهای پنجشنبه،خصوصا جمعه و با احتمال ضعیف تر در روزهای یکشنبه و شنبه شرایط برای رشد ابر در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و رگبار و رعدوبرق فراهم خواهد بود.

درباره یوسف-جناح